Pagini

luni, 22 noiembrie 2010

De ce cade parul?

In caz ca va confruntati si voi cu aceasta problema mai jos gasiti cativa factori care duc la caderea parului.

O varietate de factori, de la boala la alimentatia defectuoasa sau dezechilibrele hormonale ori stres toate contribuie la pierderea parului.
 
Daca te confrunti cu caderea parului ori chiar calvitia, trebuie sa ajungi la radacina acestei probleme pentru a primi cel mai bun tratament.
Tiroida Poti pierde parul din cauza unei tiroide mai putin active, caz in care probabil suferi de hipotiroidism, sau din cauza unei activitati prea intense, a hipertiroidismului, ambele afectiuni avand ca efect un dezechilibru hormonal.
Hormonii regleaza orice functie din organism, inclusiv cresterea parului. Un tratament pentru oricare dintre cele doua afectiuni va tine hormonii sub control si iti va rezolva problema legata de caderea parului.
Sarcina Si alte dezechilibre hormonale, cauzate de sarcina sau nastere, de exemplu, pot avea acelasi efect. Este nevoie de timp, dupa sarcina, ca nivelul hormonilor sa se normalizeze, asa ca nu in putine cazuri tinerele mamici se pot confrunta cu caderea parului, uneori pe portiuni destul de mari.

De obicei, aceasta situatie apare la circa trei luni de la nastere. Vestea buna e ca neajunsul este temporar; pe masura ce corpul se va reface, la fel se va intampla si cu podoaba capilara.

Medicamente Caderea parului poate fi si efectul medicamentelor luate pentru probleme de sanatate  comune. Tratamentul pentru subtierea sangelui, contraceptivele orale, pastilele pentru depresie , toate acestea sunt doar cateva dintre medicamentele ce iti pot face probleme. Si prea multa Vitamina A sau medicamente pe baza de Vitamina A, retinoide, pot avea acelasi efect.

Unele medicamente folosite in chimioterapie, pentru cancer , pot avea ca efect pierderea totala a parului, in incercarea de a distruge celulele canceroase. Din nou, efectul ar trebui sa fie temporar.

Alopecia Exista mai multe tipuri de alopecie, termenul medical care desemneaza caderea parului. Cele mai cunoscute sunt alopecia areata si alopecia androgenica.

Alopecia poate fi temporara sau permanenta, poate presupune existenta unor portiuni fara par sau a lipsei totale a acestuia. Poate fi intalnita doar pe cap sau pe intreg corpul, putand avea si cauze genetice, de aceea este obligatoriu sa te adresezi medicului.

Stresul fizic Cand organismul este serios stresat, din punct de vedere fizic, ciclul natural al cresterii firelor de par este perturbat, aparand acest efect. Orice soc la care este supus sistemul, cum ar fi, de pilda, un accident, o operatie, o arsura serioasa sau o boala grava, poate soca inclusiv foliculii firelor de par.

Se poate intampla ca pana la 75% din par sa cada, cateodata chiar la cateva luni de la incident.

Moment de cumpana in viata Cand te confrunti cu un eveniment mai putin placut, cum ar fi un divort, moartea cuiva drag, falimentul sau alte probleme financiare, precum pierderea casei, ciclul normal al cresterii firului de par se da peste cap, rezultand pierderea temporara a parului. Indata ce situatia este tinuta sub control, problema dispare.

Alimentatia defectuoasa Vitaminele si nutrientii esentiali, cum ar fi proteinele, pe care le obtii dintr-o dieta echilibrata, asigura sanatatea intregului organism, astfel incat toate organele si sistemul intern functioneaza optim.

Alimentatia deficitara sau dietele severe si restrictive duc la carente ale anumitor nutrienti, ceea ce are ca efect caderea parului.


Frizurile Din dorinta de a crea o frizura cu stil, poti pierde mare parte din par. Samponatul si uscatul parului prea frecvent, folosirea instrumentelor incalzite, "coada de cal" extrem de stransa, pieptanatul prea viguros, toate acestea pot cauza caderea parului.

Boli si infectii O serie de infectii si boli pot duce la caderea parului. O infectie ce se manifesta prin febra mare, o infectie fungica a pielii, infectiile bacteriene precum sifilisul, toate te pot lasa fara o parte din par sau pot cauza caderea sa totala. Tratarea acesteia va duce la cresterea sa ulterioara, asa ca tot ce ai de facut este sa mergi la medic.

Boala autoimuna Alopecia areata este adesea asociata cu o boala autoimuna, asa ca poate fi vorba si despre diabetsau lupus, ambele putand avea acest efect secundar. Nu intotdeauna caderea parului, in aceste cazuri, este reversibila. Medicamentele pot ajuta insa.



Sursa

4 comentarii:

  1. La mine e stresul... dar fără stres n-aș mai fi eu și nici lucrurile care îmi plac.

    Așa că eu compensez cu ulei de ricin și zeamă de aloe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu sunt mai stresata de felul meu si cred ca de la asta mi se trage. Tot am auzit de uleiul de ricin da niciodata nu am incercat ,chiar e bun?

    Eu am incercat mai demult ceva pastile da nu au fost de mare efect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uleiul de ricin cel puțin pentru mine e foarte bun.
    Mai ales că am părul foarte lung.
    Uleiul de ricin chiar face minuni, în special la refacerea părului degradat. Zeama de aloe la rădăcina firului îl îndesește și de pildă mama mea după ce s-a dat, firele de păr alb au început să îi crească din nou la culoarea naturală.

    Dar de multe ori depinde și de organism...

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar maine am sa mg sa imi iau ca sa il incerc mai ales ca am vazut ca e bun si la gene si sprancene.
    Am si eu atatea fire albe si nu stiu de ce asa dintr-o data mi-au iesit fiindca nu aveam. Culoarea mea naturala e saten deschis da se vad foarte bine si poate cu ulei de ricin reusesc sa rezolv si problema asta .
    Am inceput sa am matreata si am incercat Nizoral dar nu prea trece si plus ca si din cauza lui s-ar putea sa imi cada parul. Pt matreata stii ceva? :)
    Multumesc mult oricum

    RăspundețiȘtergere